MyHOME-Up automatiseert Delhaize

MyHOME-Up automatiseert Delhaize

Van conventionele- naar een digitale elektrische installatie

BTicino is volop bezig de markt van de conventionele elektrische installatie te veranderen in een digitale. De AD Delhaize van Thorembais-Saint-Trond is daar een mooi voorbeeld van. Na een grondige renovatie zijn er heel wat systemen geautomatiseerd, wat het werk een stuk gemakkelijker maakt.

De gerenoveerde supermarkt ziet er prachtig uit. Nieuwe moderne kassa’s, nieuwe vloer, veel ruimte en veel licht, een plezier om er te winkelen. En hoewel de renovatie behoorlijk ingrijpend was, werd het hele project uitgevoerd in nauwelijks drie weken.

Eigenaar Charles Sneessens legt uit: “Op zaterdagmorgen zijn we begonnen met de winkel leeg te halen. Enkele uren later waren we daarmee klaar. Nog dezelfde dag zijn de werkzaamheden begonnen en drie weken later konden we de winkel alweer openen. Een mooie prestatie van onze aannemers.”

HET HELE SYSTEEM AANGESTUURD VIA EEN SCHERM VAN 9 CM

Een van die aannemers was elektroinstallateur Batielec sprl. Zij hadden al veel ervaring met de renovatie van Delhaize AD’s. “Het was onze 3de supermarkt waar we MyHOME_Up geïnstalleerd hebben, het digitale domoticasysteem van BTicino”, zegt installateur Eric Macors. “We zijn overtuigde voorstanders van digitale systemen en waar het kan, installeren we die, ook bij particulieren.

Het grote voordeel ervan is natuurlijk de veel hogere efficiëntie en het gebruikscomfort. De algemene verlichting en deze van de vele koelkasten, de metalen rolluiken en de lichtreclames van deze winkel zijn erop aangesloten. Waar het personeel vroeger alles moest aan- en uitzetten met een reeks stopcontacten, doen ze dat nu heel eenvoudig en snel met het 3,5” touchscreen.

En ja, die drie weken was hard werken, soms dag en nacht. Maar we begrijpen het wel. Als zelfstandige franchisenemer kan de zaakvoerder het zich niet permitteren om zijn winkel enkele maanden te sluiten. Gelukkig is het hier groot, zodat we ons werk goed konden plannen met de andere vaklui.”

AD Delhaize

EEN GEAVANCEERDE INTERFACE

Het 3,5” touchscreen van MyHOME_Up is een geavanceerde interface waarmee een domoticasysteem beheerd en gecontroleerd kan worden. Dat gaat via een eenvoudig en direct menu.

In het geval van deze Delhaize zijn overigens niet alleen de verlichting en de rolluiken op het systeem aangesloten, maar ook het alarmsysteem van de vele koelkasten en diepvriezers in de winkel. Wanneer het alarm van de koelkasten afgaat, wordt in het MyHOME_Up-systeem een scenario opgestart dat een waarschuwing stuurt naar de smartphone van de eigenaar, zodat hij de nodige maatregelen kan treffen en veel schade kan voorkomen.

AD Delhaize van Thorembais-Saint-Trond

MyHOME_Up


Keyplayers

AD Delhaize van Thorembais-Saint-Tro

Eric Macors
Installateur en mede-eigenaar Batielec

AD Delhaize van Thorembais-Saint-Trond

Charles Sneessens
Zaakvoerder Delhaize Thorembais

AD Delhaize van Thorembais-Saint-Trond

David Pirson

Application Engineer MyHOME_Up Legrand Group Belgium

5 JAAR GARANTIE

Eric Macors is overigens veel meer dan een installateur, hij is ook een erkende BTicino Expert.

En dat is een extra en niet-onbelangrijk voordeel voor zaakvoerder Charles Sneessens. Een dergelijk certificaat krijg je alleen na een opleiding en nadat je bewezen hebt dat je de BTicino-producten door en door kent. David Pirson is Application Engineer MyHOME_Up bij Legrand en was voor dit project de contactpersoon voor de installateur. “Uiteraard geniet een Expert bij Legrand veel voordelen. Ze kunnen bijvoorbeeld gratis opleidingen volgen en worden als eerste op de hoogte gebracht van alle nieuwe ontwikkelingen. Maar het grootste voordeel gaat naar de klant. Precies omdat hij een Expert is, kan Eric zijn klanten en dus ook de heer Sneessens een extra lange garantie op de producten bieden. In dit geval is dat liefst 5 jaar!”